Monday, August 15, 2011

Bonus Raya

Datang je ofis baru je nak duduk dah kecoh bonus raya dah masuk.....login FB tengok kat wall member2 dh ade yang update kata bonus dh masuk.....(kakitangan kerajaan shj) buat derk lagi....grrrrr.....(nak uji tahap kesabaran sampai bile leh saba....)hahahaha....huhuhuhu....rupenye iman saba tu tahan x smpai 1/2 jam lebih2 lagi time budak2 ofis ni cakap akak duit raya dh masuk cuba akak check lg la x saba kan.....huhuhuhu....nak check on9 kat bank islam x leh masuk plk....tu 1 dh uji dh tahap kesabaran....huhuhuhuhu.....pegi kat sistem e-slip tengok dah klua blm slip gaji tengok2 ade bln OGOS 2011 punya apa lagi klik pamer klua je skrin penyata gaji tetiba tersentak tengok kat IMBUHAN TAHUNAN asal aku dapat RM500 je kata dapat setengah bulan gaji ni x leh jadi ni....ni mesti dieorg buat x betul ni....grrrrr....kapala sudah kua asap....terus call unit gaji.....

Aku : Assalamualaikum akak S****** (ni kene manis kalau x dosa....)
Kak unit Gaji :Waalaikumussalam
Aku :akak nak tanya imbuhan tahunan tu ape
Kak UG: tu bonus raya
Aku : Akak kenapa saya dapat RM500 je kata 1/2 bulan gaji(muka x puas hati)
Kak UG : ye la ramai yg x betul ade yg sikit die bg banyak x pe nnti yg kurang tu die bg balik yg terlebih tu die kutip balik...(dalam hati bertedik:senang je kan dieorg ni buat keje main buat je bukan ke keje tu satu amanah yang perlu dijalankan dengan betul kalau sorang dua yg silap x pe jugak ni x hampir smua silap mn letaknya tanggungjawab yg telah diamanahkan kepadanya x takut ke nnti semua itu akan disoal...renung2kan lah....)
Aku : ok kak terima kasih.....

SEKIAN.......

SAYA SUKA BELAI TUMBUHAN....tetiba je......aaaaarghhhh x kira nak suka jugak...











No comments:

Post a Comment